Ahad, 31 Mei 2009

Waktu-waktu mengila kepiluan...

Pengajaran untuk hari ini...

Kadang kadang rasa sebal bila kita menangis sebab benda benda yang remeh. Rasa macam tak berbaloi berdukacita sebab benda kecik. Small things tapi nangis beria.Macam kanak kanak yang menangis sebab aiskrim jatuh atas tanah masa lari lari. Padahal sekarang ni dah semakin tua. Dah jadi mak orang. Maknanya kena la berperangai yang mencirikan kita dah semakin dewasa.
Aku percaya, walau aku sedih menangis sbb hal hal remeh macam ni, masa akan datang nanti aku akan gelak sorang sorang mengenangkan kebodohan dan keemosionalan aku masa kini. At least, aku ada benda yang boleh aku ingal pasal zaman silam bila aku dah tua nanti.
Lumrah kot orang perempuan ni kena dapat apa yang dia nak. Apa yang aku teringin, aku mesti nak jugak. kalau tak dapat aku mesti kecik hati. oh hell yeah, aku mmg suka tendang2 dinding dan hempas hempas pintu kalau tak dapat benda yang aku hajatkan. Kesian hubby dapat isteri macam aku kan... tapi aku tak pernah pun tunjuk pada dia. Hanya menangis sorang-sorang. Masa ini aku lebih suka mop lantai... Aku mop dan mop berkali-kali sampai aku sendiri penat. hahaha benggong kan. Kekononnya biar orang tahu lantai tu sebasah hati aku.
Aku susah nak terima kenyataan bila mana aku sepatutnya harus menelan ketewasan aku untuk memilik sesuatu dan sudah tentu, tiada kata kata yang boleh aku gunapakai kan bila aku mula bergelumang dgn suasana kehilangan. Huhh aku rindu dia...preggg.

2 ulasan:

Hidet berkata...

Salam.

Kata org,menangis ni dapat tenangkan fikiran.

:)

Ayang berkata...

wasalam..
Mungkin juga Hidet.Menangis ibarat macam meluahkan perasaan pada seseorang paling tidakpun dapat menyucikan mata dan membengkakkan biji mata.. hahahaha..:(