Rabu, 7 Januari 2009

UNTUK PERTAMA KALI

aku temukan lagi sebuah cinta
di dalam aura hadirmu
aku rasakan kelembutan hati
di mimpi indah kasihmu
kita bisa nikmati rasa ini
walau segalanya jelas terlarang
kita bisa saling menyayangi dan mencuba
tak peduli keadaan ini
reff:
dan untuk pertama kali
cintaku terbagi
dan ku ingin memilikinya
dan untuk pertama kali
ku seringkali janji
dan bahagia mencintanya
~untuk pertama kali~kerispatih~

Sedapkan lagu ni, telah aku dengarnya banyak kali.... barangkali seolah menceritakan tentang aku... Emm memang enak bermain dengan mimpi. Tapi tanpa keberanian mimpi tak akan menjadi kenyataan. Dalam ketakutan itulah yang akan mengindahkan suasana.
Namun sayangkah dia, cintakah dia pada aku?? Kau tanya aku ?? Aku sejujurnya, seikhlasnya memang menyayangimu, menyintaimu. Untuk pertama kalinya....dalam hidup aku yang telah ada DIA. Aku tahu aku berdosa. Namun harus bagaimanakah aku ingin lari?? Harus bagaimanakah aku hendak menipu diri??
Bagi tahu aku?? Harus bagaimana ?? Jalan dan cara untuk aku membuangnya?? Emmm aku terlalu menyayanginya dan ingin memilikinya. Biarpun hanya kita sahaja yang mengetahuinya. Kita simpan dalam lubuk hati. Mana tahu, satu ketika ada ruang dan waktu untuk bersama. Jika tidakpun, moga kita bersua di akhir nanti. Walau dunia kita pada waktu itu amat berbeza. Aku tunggu kamu....

Tiada ulasan: