Rabu, 26 Ogos 2009

Menu berbuka... alhamdulilah rezeki

Rabu - Puasa ke lima
Jam sekarang menunjukkan pukul 1.10 pagi

MasyAllah.. hari ni memang dah rezeki kot.. menu berbuka puasa sepenuh meja. Seharusnya seperti biasa, kami akan berbuka dengan menu nasi, dan sedikit lauk pauk. Jadinya aku nii seperti biasa masak nasi. Kemudiannya buat sambal sardin, ikan goreng, dan ayam goreng halia. Kira berbuka seadanya dan seringkasnya.

Ayam Goreng Halia


Sambal Sardin



Ikan Kembung Goreng


Tatkala dah selesai memasak, anak bujang ku teringin pula nak makan mee goreng. Memandangkan dan mengenangkan anak bujang berpuasa.. so aku bergegas pula ke kedai membeli perkakas untuk mee goreng. Balik je dari kedai operasi menggoreng mee pun diteruskan lah.. Dalam kepala aku tak mengapa..buat lebih nanti boleh dihulurkan pada jiran-jiran sebelah.

Mee Goreng aku....

Setelah selesai, aku menghulurkan sepinggan di jiran sebelah kiri , sepinggan di depan. Sememangnya bulan puasa rezeki memang murah.. hehehe ada balasan rupanya dari jiran-jiran ku ini. Kak Ton membalas nasi tomato dengan ayam masak merah dan acar timun, Kak Yah pula popia goreng, dan jiran baru yang belum pun ku kenal nama membalas kuih seri muka.. wah apa lagi penuh meja dibuatnya. Alhamdulilah rezeki. Moga ianya tidak membazir ...


Nasi Tomato dari Kak Ton


Kuih Seri Muka

oklah sekrang dah jam 1.30 pagi... insyallah esok kucatatkan lagi..nak tido jam 4.20 pagi nak bangun masak sahur pula...

1 ulasan:

en_me berkata...

sodapnyerr sambal sardin tewww..