Rabu, 3 September 2008

Rindu BelaianMu

Malam itu...
Aku melihat kau tidur di sebelahku. Masih terasa tanganmu membelai rambutku, masih terasa kehangatan ciumanmu di dahiku. Kita berpandangan satu sama lain. Kau sentuh hidungku,kau cium dahiku, kau kuncup mataku... kau usap rambutku bertalu-talu. Lantas kau peluk erat diriku, bagaikan inilah hari terakhir buat kita bersama. Barangkali mungkin jua....

Kau tahu, mengapa aku tutup rapat mataku? Aku menikmati dan menghayati setiap perlakuanmu. Aku rekodkan semuanya di dalam mindaku. Untuk ku simpan sepanjang hayatku.. dan kini aku makin rindu dengan usapan dan ciumanmu...sayang.

Pagi ini aku bangun... memang benar, kau telah tiada di sisi ku. Tiada lagi pelukan erat di waktu pagi ... tiada lagi ciuman hangatmu di dahi ... tiada lagi usapan dan ucapan cintamu di awal pagi. Aku rindu....

Mengapa kau buat aku begini? Mengapa kau biarkan diri ku menangung rindu yang sarat ni?
Mengapa????

Tiada ulasan: