Rabu, 15 Oktober 2008

Catatan Yang Paling Sederhana...

Sekian lama aku tidak mengemaskini blogs ini, Kucuba membolosi nya pada hari ini... terasa begitu rindu. Rasa nya bagai mencengkam sanubari lantas kucuba juga membukanya. Bukan tidak mahu menintakan sesuatu di laman ini... namun peluang yang ada begitu mencemburui seorang aku untuk menyatakannya. Tika dan waktu ini begitu rumit untuk aku mecari ruang, untuk kularakan hati... dan hiburkan jiwa.

Kesibukan yang amat sangat... Tugasan assigment aku juga begitu melambak-lambak sedia menanti... tiada ruang singgang yang bisa aku bolosi untuk melepak sambil menghirup udara segar. Jua mengenangi dirimu...membayangi rasa...

Kutahu, kau kian menjauh dariku... kian meninggalkan duniaku bersama kenangan yang makin kau ingin buang jauh. Salahkah aku... menyatakannya. Mungkin mimpi kita sudah tidak sama.

Tapi Arisya Adleena mengertilah dirimu....

Senyapku bukan bererti hilang
Diamku bukan bererti lupa
Jauhku bukan bererti putus
Kerna
antara kita sudah ada ikatan

sebuah pautan sayang
yang tak bisa...dibuang jauh.

Tiada ulasan: